FAQ


Hoe kan ik betalen?
U kunt tijdens uw boeking met IDEAL veilig en vertrouwd een online betaling verrichten. De restant betaling (indien van toepassing) kunt u ook met IDEAL via onze website via 'Mijn Boeking’ verrichten door in te loggen. Indien gewenst, kunt u het restant bedrag ook via uw eigen bank overmaken op onze ING rekening nummer onder vermelding van uw boekingsnummer:
 
ING: 6096808
t.n.v. TicketVoordeel BV
BIC  : INGBNL2A
IBAN: NL89INGB0006096808

U dient UITERLIJK 2 uur voor vertrek aanwezig te zijn bij de desbetreffende incheck balie van de vliegmaatschappij.

Aangezien wij met verschillende airlines en touroperators werken, zijn de bagage regels per touroperator en per airline anders.
 
Touroperators kopen stoelen in bij verschillende airlines en hebben elk hun eigen voorwaarden wat betreft bagage regels. Op onze website ziet u bij het bagage icoon staan of u recht heeft op bagage of niet.
 
Als u twijfelt, dan kunt u uiteraard ook contact met ons opnemen. 
 
 
U bent er zelf verantwoordelijk voor dat u bij het reizen over geldige reisdocumenten beschikt (paspoort, visa, etc.). Voor Turkije geldt een visumplicht voor Nederlandse en Belgische paspoort houders. Vanaf 10 april 2014 kunnen vakantiegangers hun visum alleen nog online bestellen:
 
https://visa4turkey.nl/adotravel/
 
De kosten voor het visum zijn € 24,50,- en kan met iDeal betaald worden. U ontvangt het elektronische visum per e-mail. Deze dient geprint te worden.
 
Op deze manier wil de Turkse overheid besparen op het personeel dat nu nog op luchthavens visa verstrekt aan aankomende passagiers. Het is vanaf 10 april dan ook niet meer mogelijk een visum te krijgen op een Turkse luchthaven.
Een visum voor Turkije is zes maanden geldig. Reizigers mogen op een toeristenvisum maximaal drie maanden in Turkije blijven.

Wij raden u zeker aan om een annuleringsverzekering of een reisverzekering af te sluiten. Tijdens het boeken, kunt u snel en makkelijk uw annuleringsverzekering afsluiten. In geval van ziekte of overlijden, krijgt u de gemaakte kosten, i.v.m. annulering van de reis, vergoed.

Voor pakketreizen, kunt u terecht bij www.adotravel.nl. U kunt snel en voordelig pakketreizen naar Turkije boeken met de laagste prijsgarantie. Bovendien kunt u ook alleen hotel zonder vlucht boeken onder de rubriek ‘autovakanties’ van adotravel.nl.

U kunt uw vlucht annuleren tegen annuleringskosten. Als u een annuleringsverzekering hebt afgesloten, dan kunt u in sommige gevallen de gemaakte kosten vergoed krijgen. Neem hiervoor contact op met de verzekeringsmaatschappij.

Het is niet mogelijk om uw vlucht voor vertrek te wijzigen. Indien u uw vlucht wilt wijzigen, betaalt u de prijs van een nieuw te boeken ticket en eventuele wijzigingskosten.

Jazeker. Voor eventuele vragen of een telefonische boeking, kunt u contact opnemen met onze callcenter: 070-4452748.

Helaas, is dit niet mogelijk. Uitsluitend tijdens het inchecken op het vliegveld, kunt u uw stoel reserveren en uw preferenties doorgeven. Bij meeste vliegmaatschappijen kunt u voor een meerprijs van € 15, tijdens het inchecken, een stoel met extra beenruimte reserveren. Hiervoor geldt de regel, ‘First-come, First- served’ (FCFS).

Voor baby’s t/m 23 maanden kunt u mag u noodzakelijke spullen zoals luiers, dekens en fles aan boord meenemen. U mag ook een buggie of maxi-cosy meenemen.

Nee. U kunt wel aan boord tegen betaling maaltijden, broodjes en hapjes bestellen.
 
Ja. De vluchtgegevens staan onder voorbehoud op uw bevestiging vermeld. De tijden van chartervluchten kunnen wijzigen. 
 
Derhalve dient u 2 dagEN voor elke vlucht, telefonisch contact op te nemen met ticketvoordeel.nl om uw vlucht te herbevestigen. U kunt ons bereiken via 070-4452748. Mocht u naar aanleiding van een vluchtwijziging uw vlucht hebben gemist, dan blijft dit uw verantwoordelijkheid.  
 

Ticketvoordeel.nl is de (handels)agent voor één of meerdere luchtvaartmaatschappijen en kan derhalve nimmer rechtstreeks aansprakelijk worden gesteld voor het eventueel handelen of nalaten in strijd met de wettelijke plicht van haar principaal. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst worden niet door Ticketvoordeel.nl in behandeling genomen. U dient zich dienaangaande rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij te verstaan. 

 

Aangezien u met low-cost airlines vliegt, is het niet mogelijk om huisdieren mee te nemen.

Zwangere vrouwen mogen tot hun 28ste week van hun zwangerschap vliegen. Vanaf de 28ste tot hun 35ste week mogen zij vliegen mits zij een geldige door hun arts opgestelde gezondheidsverklaring meebrengen die niet ouder dan 7 dagen mag zijn op de dag van vertrek. Deze informatie dient u aan de service medewerkers bij de incheckbalie van de desbetreffende airline door te geven. Wij adviseren u ook om uw arts te raadplegen voordat u besluit om te vliegen. 

Ja, nadat u een reis bij ons heeft geboekt, krijgt u per email de bevestiging/factuur verzonden. Alle nodige gegevens treft u in deze bevestiging/factuur aan. De aanbetaling en het restant van de reissom (als u tijdens de boeking geen IDEAL betaling heeft verricht) kunt u o.v.v. uw boekingsnummer overmaken op een van onze rekeningnummers die vermeld staan in de bevestiging/factuur.
 
Tevens kunt u via ’Mijn boeking’ www.ticketvoordeel.nl/Mijnboeking.aspx inloggen en uw bevestiging/factuur opvragen en uitprinten. U ziet hier ook de status van uw betaling(en).
Neem dan telefonisch contact met ons op via: 070-4452748 of mail uw vraag naar info@ticketvoordeel.nl.
 

Nadat de betaling door u geheel is voldaan, moet u via onze website via ’Mijn boeking’ inloggen door uw boekingsnummer en achternaam in te vullen. Na het inloggen, klikt u op de ’ Ticket’ icoon zodat de tickets op het scherm verschijnen. Deze zijn in PDF formaat welke u vervolgens uit moet printen en meenemen om in te kunnen checken op het vliegveld. Zonder tickets kunt u NIET inchecken op het vliegveld! 

Pas nadat u tijdens het online boeken, bij ‘stap 3 en 4’, een boekingsnummer van ons heeft ontvangen, wordt uw boeking definitief. Derhalve, kunt u totdat u alles heeft bevestigd, rustig en geheel vrijblijvend alles op onze website bekijken.

Dan dient u dit direct te melden bij de luchthaven van aankomst bij de afhandelaar van de desbetreffende vliegmaatschappij. U moet dan een P.I.R. rapport op laten stellen. Zonder dit rapport is het niet mogelijk om de schade te claimen. Vervolgens kunt u contact opnemen met uw verzekeringsmaatschappij om e schade te melden. Zonder originele nota’s kunt u geen schadevergoeding krijgen. Bij het zoekraken van uw bagage, kan de afhandelaar van desbetreffende vliegmaatschappij u ook informeren over de gang van zaken.

Voor al uw vragen over het wel of niet mogen meenemen van sommige goederen in het vliegtuig, kunt u contact opnemen met 0900-72447465, EUR 0.30 p.m.

Informeert u bij ons wat de kosten zijn voor het bijboeken van bagage.
 

 

 

Voor Turkije dient u te beschikken over een geldige Nederlandse of Belgische paspoort, reispas of identiteitskaart welke nog 6 maanden geldig moet zijn op de dag van thuiskomst.
 
Voor overige nationaliteiten  en voor meer informatie, kunt u www.visumdienst.nl raadplegen.
loading logo

Even geduld alstublieft. Wij zijn op zoek naar de beste aanbiedingen voor u.

  • Snel & goedkoop online boeken
  • Betrouwbaar Klantwaardering
  • rating stars

  • Binnenlandse vluchten boekbaar
  • In 2 termijnen betalen mogelijk
  • All-in prijzen zonder toeslagen